این مرکزدر مهرماه سال 97بصورت پایگاه با همکاری استانداری خوزستان در راستای طرح کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه ملاشیه اهواز افتتاح گردید وسه ماه بعد از شروع کار این پایگاه با گرفتن کد به عنوان یکی از مراکز رسمی کانون پرورش فکری در آن منطقه به کار خود ادامه داد.

در حال حاضر این مرکز در منطقه حاشیه و محروم با مساحت 200 متر مربع وحدود 5000 جلد کتاب برای اعضا می باشد.

خدمات مرکز : ارائه برنامه های متداول فرهنگی ، هنری و ادبی و بدلیل تک نیرو بودن و نداشتن مربی هنری و ادبی  کارگاههای تخصصی ویژه برگزار نمیگرد

بخش های مرکز: یک سالن در حیاط مرکز که جهت پخش فیلم و نمایش در نظر گرفته شده ولی هنوز تجهیز نشده است و یک سالن اصلی جهت مطالعه و امانت کتاب و 3 کلاس جهت اجرای فعالیت ها

امکا نات ویژه : ندارد

امکانات کارگاهی :ندارد

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت مرکز : 8 الی 13 / روزهای زوج دخترها و روز های فرد پسرها

پرسنل : یک مربی مسئول و یک خدمات

شرایط عضویت : 6تا 17 سال و عضویت رایگان

.......................................................................................

نشانی : خوزستان – اهواز – ملاشیه خ 8

تلفن : -

مسئول مرکز: مینا مشتری

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/02/26 - 11:13
  • تعداد بازدید: 4873
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در قالب پیک امید

نشست‌های ادبی «پنج‌شنبه عصر» کانون در ایام کرونایی همچنان ادامه دارد

نشست‌های مجازی «پنج‌شنبه عصر» انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در قالب پیک امید در ایام کرونایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نشست مجازی «پنج‌شنبه عصر» انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری در حالی در ایام کرونایی به فعالیت خود همچنان ادامه می‌دهد که پنجمین جلسه این رویداد با حضور هوشنگ بهداروند، شاعر و نویسنده خوزستانی و مدرس ادبیات با موضوع شخصیت‌پردازی در داستان برگزار شد.

هوشنگ بهداروند در ابتدای این نشست تخصصی پس از تعریف و تبیین مبحث شخصیت‌پردازی در داستان، چیستی شخصیت و انواع و جایگاه مهم آن در داستان گفت: شخصیت، حاصل اندیشه، احساس و عمل نویسنده است.

وی اضافه کرد: اندیشه شخصیت، متأثر از جهان‌بینی، و احساس او ناشی از عواطفی است که به خرج می‌دهد.

نویسنده «ارابه زندگی» شخصیت‌پردازی را حاصل جمع تمام خصایص قابل مشاهده یک فرد انسانی دانست و افزود: این خصایص همچون سن و میزان هوش، جنس، سبک حرف زدن، علایق، میزان تحصیلات و شغل، وضعیت روحی و عصبی، ارزش‌ها و نگرش‌ها و به‌طورکلی تمام وجوه انسان هستند که می‌توان با بررسی زندگی روزانه یک فرد فهمید.

بهداروند در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه‌ی تشخیص و متمایز کردن شخصیت اصلی و فرعی در داستان پرداخت و توضیح داد: شخصیت اصلی، فردی است که ماجرای اصلی داستان با تکیه بر او جلو می‌رود.

او با اشاره به این‌که شخصیت اصلی، محور اصلی کشمکش داستان است تأکید کرد: شخصیت اصلی، مهم‌ترین فرد در داستان به‌حساب می‌آید به‌طوری‌که داستان، ماجرای زندگی اوست و عنصر «عدم تعادل» در زندگی او پدید می‌آید و با حل مشکل او هم اغلب، داستان به پایان می‌رسد.

وی در توضیح شخصیت فرعی داستان نیز گفت: به شخصیت‌های دیگری که در داستان، اهمیت آن‌ها به مراتب کمتر از شخصیت اصلی است و به‌گونه‌ای نیروهای کمکی هستند؛ شخصیت فرعی می‌گویند.

این مدرس ادبیات در ادامه نشست مجازی «پنج‌شنبه عصر» به تشریح شخصیت‌های پویا و ایستا، تفاوت شخصیت و تیپ و مراحل شخصیت‌پردازی در داستان پرداخت.

نویسنده «مترسک مین» که در کارنامه خود داوری جشنواره‌های ملی داستان را دارد در بخش پایانی این نشست ضمن نقد آثار نوجوانان به سؤال‌های اعضا شرکت کننده پاسخ داد.

گفتنی است: انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری، فعالیت‌های خود را در راستای آشنایی نوجوانان با شعر، داستان و نقد ادبی به‌صورت مجازی انجام می‌دهد.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت